Yahoo reduce timpul de stocare a datelor

Yahoo reduce timpul de stocare a datelor


Yahoo, motorul de căutare pe internet, a anunţat că va limita perioada de timp în care stochează informaţii personale ce pot identifica o persoană până la 90 de zile, pe fondul presiunilor din partea unor ONG-uri şi a organismelor guvernamentale, scrie NY Times.

Noua măsură este cea mai restrictivă de pe piaţa motoarelor de căutare din SUA şi cu siguranţă va pune presiune pe rivalii de la Google şi Microsoft să scurteze timpul pentru care ele stochează date.

Anterior, Yahoo ţinea informaţiile timp de 13 luni. În septembrie, Google a început să elimine porţiuni de informaţii privitoare la căutări ce pot duce la identificarea persoanelor după 9 luni. Microsoft ţine informaţia timp de 18 luni. Organismele europene de reglementare în domeniu a cerut marilor companii americane din domeniu să reducă perioada pentru care păstrează informaţii până la şase luni. Recent, Microsoft a declarat că va face acest lucru, dacă şi rivalii sunt de acord.

Anne Toth, vicepreşedinte al Yahoo, a declarat că firma speră ca noua politică să facă Yahoo mai atractiv în rândul celor care sunt îngrijoraţi în legătură cu intimitatea lor.

Cu toate acestea nu este foarte cert că măsuri protecţioniste mai puternice ale clienţilor îi aduc pe aceştia mai aproape de o companie sau alta. Anul trecut, Ask.com a introdus o caracteristică numită AskEraser, ce permitea utilizatorului să caute anonim pe internet. Compania spera ca aceasta va creşte cota de piaţă, dar aceasta a rămas practic neschimbată.

Conform noii politici, Yahoo va şterge ultimele opt cifre din adresa IP asociate cu o căutare după 90 de zile. De asemenea, va modifica datele cookie legate de orice căutare şi va elimina orice informaţii personale, precum numele, numărul de telefon, adresa etc. Yahoo a declarat că noua politică se va extinde şi la alte tipuri de date precum, click-urile pe pagină, vizualizările de pagină sau de reclame.

Marile companii de căutare declarau că sunt nevoite să păsteze date personale pentru a furniza servicii mai bune, precum reclame mai bine direcţionate şi căutări mai personalizate. Yahoo apreciază acum că ar putea face datele anonime după 90 de zile fără a afecta calitatea serviciilor oferite utilizatorilor, sau celor care cumpără spaţiu publicitar. ONG-urile consideră că măsura este în mare meritul presiunii făcute de organismele europene de reglementare.